Triodos Bank richt zich op digitale UX

Triodos Bank richt zich op digitale UX
  • 12 september 2018
  • Redactie

Middels een nieuwe inrichting van zijn app streeft Triodos Bank naar een betere digitale dienstverlening. Met de vernieuwde klantervaring wil de financiële dienstverlener zich onderscheiden van andere banken.

De bank wil klanten met de volledig nieuwe app meer inzicht geven in de goede doelen waar Triodus hun spaargeld in investeert en wil het doneren aan goede doelen gemakkelijker maken. Om dit te kunnen realiseren zegt de bank te hebben gekozen voor het volledig opnieuw inrichten van een Mijn-omgeving, in plaats van het toevoegen van nieuwe functionaliteiten in de app. Volgens Computable stelt de toepassing klanten in staat om hun financiële middelen te volgen.

Positieve impact
Winfred van Egteren, componentarchitect bij de bank legt uit: ‘Een van de hoofddoelen van de nieuwe applicatie was de manier waarop we ons verhaal vertellen te verbeteren. […] Functionaliteiten zoals 'weten waar je geld naartoe gaat' helpen ons om aan onze klanten over te brengen waar hun geld voor gebruikt wordt om een positieve impact te creëren.’


comments powered by Disqus