Máxima bezoekt CC Zelfmoordpreventielijn
Ter ere van het tienjarig bestaan van de hulplijn 113 Zelfmoordpreventie, bezoekt Koningin Máxima vandaag het contactcenter dat draaiende wordt gehouden door circa tweehonderd medewerkers.
De vrijwilligers en medewerkers die werkzaam zijn bij de hulplijn wordt tijdens het jubileum een hart onder de riem gestoken. Zo is er voor hen ruimte gecreëerd om ervaringen uit te wisselen en wordt er stilgestaan bij (technologische) ontwikkelingen. Daarnaast bezoekt koningin Máxima bezoekt het contactcenter om met de vrijwilligers en medewerkers in gesprek te gaan.
113-app in de lucht
De zelfmoordpreventielijn lanceert tevens de eigen Vraag Maar-app. Mensen die denken dat iemand in hun omgeving met suïcidale gedachten rondloopt, kunnen bij dit online kanaal terecht. ‘De 113 Vraag Maar-app leert op een makkelijke manier hoe je een gesprek over zelfmoord kunt voeren, zodat iemand die zelfmoordgedachten heeft een uitnodiging krijgt om over zijn gevoel te praten.’
In 2017 kwamen er in totaal 53.307 crisisgesprekken binnen via de suïcidelijn.
- patiëntgericht
- 113
- Zelfmoordpreventielijn
- klantcontact
- luisterend oor
- Koningin Máxima
- Vraag Maar-app
- contactcenter