Zie ginds komt de Sintbot
Watermelon lanceert een week voor Sinterklaasavond een chatbot voor kindervragen over de goedheiligman: de Sintbot. Doel van de start-up is om kinderen en ouders ‘op een interactieve manier’ kennis te laten maken met chatbots.
De chatbot draait op kunstmatige intelligentie, wat de tool in staat stelt om antwoord te geven op veel voorkomende kindervragen over Sint Nicolaas. Watermelon’s mede-oprichter Alexander Wijninga, zegt over de context van de Sintbot: ‘Ons doel is om op een inspirerende en interactieve manier de ouders te laten zien hoe veelzijdig AI-chatbots kunnen zijn. En voor de kinderen bieden wij zo een kijkje in de achtergronden van Sinterklaas, op een wijze die hen zeker zal aanspreken.’
CustomerFirst nam de proef op de som en maakte vanmorgen een virtueel praatje:
Een jaar geleden introduceerde Watermelon een multi-inzetbare chatbot, waarmee (naar eigen zeggen) circa 85% van de veelgestelde klantvragen automatisch kan worden behandeld. Dit om de implementatie van chatbots laagdrempelig te krijgen.