Amsterdams hotel lanceert voice-sollicitatie

Amsterdams hotel lanceert voice-sollicitatie
  • 10 januari 2019

Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam introduceert sollicitatie via het insturen van een voice-memo over WhatsApp. Middels de nieuwe methode wil het nieuwe hotel zogenaamde spraakmakers aantrekken.

‘Now we’re talking’ is het overkoepelende concept van het nieuwe Leonardo Royal Hotel. Het werven van medewerkers gaat hierom niet op de traditionele wijze, maar start met een gesprek van de kandidaat. Werkzoekenden worden gevraagd zichzelf in een voice-memo via WhatsApp te introduceren. Zo komen de echte ‘conversation starters’ volgens het hotel goed uit de verf.

Gesprek aanknopen
Het bedrijf zegt hun medewerkers te selecteren op karakter, communicatievaardigheden en motivatie. De sollicitatieprocedure is radicaal omgegooid volgens Jakob-Jan Blaauw, General Manager bij het nieuwe hotel. ‘Omdat we liever een echt gesprek aangaan, willen we het onze sollicitanten zo makkelijk mogelijk maken: […] met je eigen stem je eigen verhaal vertellen.’

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • HRM
  • Reacties
  • Link