Amazons nieuwe paradepaardje: de virtuele mannequin
Online outfits passen middels een virtuele mannequin: Amazon wil het online winkelen revolutionair veranderen en ontwikkelt een digitale kleedkamer-app. De techgigant diende onlangs een patent in voor de online shoppingtool.
Het algoritme van het bedrijf gaat gebruikmaken van foto’s op sociale media van een klant om de kleding virtueel te laten aansluiten, schrijft het Britse nieuwsmedium The Telegraph. Middels de foto’s van klanten en de inzet van Augmented Reality kan Amazon een totaalbeeld laten zien van de klant die een bepaald kledingstuk draagt. Hiermee wil het bedrijf de noodzaak elimineren om kleding fysiek te passen.
'Data minen'
Amazon gaat de sociale kanalen van klanten daarnaast inzetten om een gepersonaliseerd aanbod te doen van kledij die een klant interessant kan vinden. De applicatie gaat de beelden ook analyseren om de baan, leefomgeving, en vrijetijdsbesteding vast te stellen.
De app zou ook mensen in staat stellen om aanbevelingen, verlanglijstjes en favoriete outfits via sociale media te delen.
- klantdata
- digitalisering
- Amazon
- virtual private assistant
- online shopping
- virtueel
- tool
- sociale media
- online