Digital Advisor ziet levenslicht
KPMG introduceert een nieuw platform, Digital Advisor, dat bedrijven in staat stelt ‘om op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke wijze digitale assistenten en chatbots te bouwen, te onderhouden en te beheren’. Voor het vormgeven van chatbots kan gebruik worden gemaakt van verschillende technologieleveranciers.
Volgens Len Debets, productmanager bij KPMG Smart Tech Solutions hebben steeds meer bedrijven een grote behoefte om hun klantcontacten, IT-helpdesks, HR-processen, opleidingen, gebouwenbeheer en informatiestromen door middel van deze technologie te automatiseren. ‘De meeste afdelingen lopen echter harder dan de IT-afdeling in het algemeen kan bijbenen. Bovendien zijn de benodigde vaardigheden niet altijd aanwezig binnen de afdeling en zijn de huidige IT-systemen dermate complex dat het ontwikkelen veel tijd in beslag neemt. Dat betekent dat de systemen alweer verouderd zijn als ze worden opgeleverd’, duidt hij.
De adviesorganisatie stelt dat bedrijven middels Digital Advisor de controle en governance op de ontwikkeling van digitale assistenten en chatbots volledig in eigen hand kunnen nemen. ‘Waar techgiganten als IBM, Google en Microsoft zich richten op het bouwen en verbeteren van de onderliggende technologie, biedt ons platform bedrijven de mogelijkheid eenvoudig toegang te krijgen tot hun bedrijfsgegevens, verbinding te maken met klantspecifieke diensten en de dialogen met de klant te onderhouden en te verbeteren door de medewerkers die er het meest verstand van hebben’, prijst Debets het SaaS-product aan.