Klantcontact Ryanair krijgt opknapbeurt
Ryanair introduceert deze week nieuwe CX-verbeteringen: het bedrijf wil een vliegende start van 2019 en lanceert onder meer een frequent flyer-programma en 24/7 klantondersteuning.
In 2014 begon de Ierse prijsvechter met een charmeoffensief, genaamd het Always Getting Better-programma. Twee jaar later moest met behulp van twee externe producten inzichtelijk worden hoe de dienstverlening kon worden verbeterd. Volgens UK Daily maakt Ryanair anno 2019 een nieuwe slag met nieuwe klantcontactverbeteringen: het bedrijf wil ‘meer keus, lagere tarieven en goede zorg’ bieden aan klanten.
On- en offline vooruitgang
Voor het klantgemak introduceert Ryanair naast het frequent flyer-programma een eigen tarievenzoeker en investeert het bedrijf in een reeks aan digitale verbeteringen, zoals een betere user experience van de mobiele app. De fysieke verbetering is de ingebruikneming van een nieuw type vliegtuig met meer ruimte: de Boeing 737 Max. De belofte van de luchtvaartmaatschappij luidt dat alle klanten vanaf dit jaar kunnen genieten van de vooruitgang. 'Hoewel we onze klantenservice blijven verbeteren, is er één ding dat niet zal veranderen: onze lagere tarieven. We beloven deze te behouden’, aldus CMO Kenny Jacobs.