Dimension Data & Sparkcentral: vonk slaat over
Dimension Data gaat de software van Sparkcentral inzetten binnen de EMEA-regio. De nieuwe distributeur gelooft in de kracht van digitale communicatie: ‘Veel mensen nemen liever contact op via WhatsApp dan minutenlang aan de lijn te moeten hangen.’
‘Via WhatsApp en andere messaging kanalen zijn er heel wat dingen mogelijk, die dat telefonisch niet zijn. Ik denk dan niet enkel aan berichtjes maar ook aan foto’s en video’s. Er zijn waanzinnig veel mogelijkheden’, verklaart Philippe Urbain, Solutions Director bij Dimension Data. Sparkcentral biedt grote kansen voor zowel medewerker als klant, licht hij toe. Hij stelt vast dat de digitale kanalen voortdurend de hoogste klanttevredenheid opleveren. ‘Tegelijkertijd zijn ze ook efficiënter, want messaging communicatie is gemakkelijker te combineren met bots en AI, waardoor er ook kostenefficiënter gewerkt kan worden.’
Service op grote schaal
De Belgische specialist in sociale media customer service slaat sinds begin 2018 zijn vleugels uit in Europa. De leverancier was daarnaast één van de eerste WhatsApp Business Providers. CustomerFirst sprak VP Christoph Neut in augustus over de kracht van klantcontact via sociale media. ‘De gemiddelde mens is op een andere manier gaan communiceren dan voorheen. Eerder werd WhatsApp alleen voor privédoeleinden gebruikt. Klanten zijn er nu ook klaar voor om het platform te gebruiken voor het contact met bedrijven. Nu is het mogelijk voor organisaties om op grote schaal service te verlenen.’
- social media
- CSM
- klanttevredenheidsonderzoek
- digitale communicatie
- Sparkcentral
- AI
- Dimension Data
- customer service