Ibis tovert klantervaring om
‘Smile Teams’, nieuwe designs en social hubs behoren tot de vernieuwde customer experience-strategie van Ibis. De uitrol van de nieuwe propositie is als pilot gestart in zestig vestigingen in Groot-Brittannië.
In opdracht van Ibis heeft Ipsos een onderzoek uitgevoerd onder hotelgasten, dat heeft aangetoond dat 6 op de 10 reizigers behoefte heeft aan digitaal in- en uitchecken. De recepties van de testhotels zijn daarom gedigitaliseerd. Receptiemedewerkers zijn echter niet verdwenen: deze worden nu ingezet als leden van ‘Smile Teams’. Gasten worden nu begroet en geholpen door gastheren en -vrouwen wanneer zij zich in de lobby begeven.
Herinrichting
Naast selfservice heeft de keten ook een verandering doorgevoerd in de inrichting van de hotelkamers, die in twee verschillende stijlen opnieuw worden ingericht. Tevens zet Ibis in op het verwelkomen van niet-gasten. De lobby’s worden getransformeerd in zogenoemde sociale hubs, waar gasten kunnen ontspannen, dineren, vergaderen en werken.
Ibis & Sziget
Muziek is volgens Ibis onderdeel van een goede klantervaring. Hierom besluit het merk in zes landen 100 live muziekevenementen te organiseren en samen te werken met Spotify en Sony Music. De hotelketen wil headliners en lokale artiesten een podium bieden, zoals op het Hongaarse Sziget Festival.
- CX-strategie
- Ibis
- CX
- customer journey
- gastbeleving
- klantervaring
- klantbeleving
- gastvrijheid
- smile teams
- customer experience