Helsinki Airport geroemd om CX
Helsinki Airport wint de Airport Service Quality Awards in de categorie ‘Best Airport by Size & Region’. ‘Deze prestatie is een grote erkenning van het harde werk dat we hebben verricht voor een goede customer journey.’
Airports Council International (ACI) World roemt diverse airports op basis van 650.000 passagierservaringen, verspreid over 376 luchthavens in 90 landen. ACI: 'In alle categorieën hebben deze luchthavens laten zien te kunnen reageren op de groeiende behoefte van passagiers om hogere niveaus van service te verlenen en een prijswinnende prestatie neer te zetten.’ De grotere winnaars zijn onder meer Shanghai, Toronto Pearson, Mumbai, Indira Gandi en Singapore Changi.
In de categorie ‘Best Airport by Size & Region’ kwam Helsinki Airport als winnaar uit de bus. Het is de eerste ASQ-prijs voor de luchthaven. Finavia’s ceo reageert op de bekendmaking: ‘Het bedienen van passagiers en het ontwikkelen van een goede CX op basis van hun behoeften en verwachtingen, vormt de kern van onze strategie. Ons doel is om soepel lopende processen, hoogwaardige services, comfortabele en functionele terminals en vriendelijke klantenservice te leveren. We werken eraan om dit elke dag te verbeteren. We zijn erg blij met de erkenning.’
CX-verbetering
De luchthaven zegt in de toekomst ook te willen zorgen voor een goede customer journey en een hoogwaardige klantbeleving. Hierom ontwikkelt de Finse airport operator een innovatieprogramma, waar de recent geopende Aukio onderdeel van is. ‘Aukio kan worden omschreven als de etalage van ons land, aangezien miljoenen internationale passagiers op de luchthaven hun eerste indruk van Finland krijgen’, aldus Finavia.
- customer journey
- klantbeleving
- airport
- Helsinki Airport
- klantreis
- Finavia
- klantbeleving
- ASQ
- CX
- customer experience
- ACI