Walmart laat stem horen
Walmart gaat een samenwerking aan met Google en lanceert deze maand Walmart Voice Order. Via voice-technologie kunnen klanten ook bij deze supermarktketen boodschappen bestellen met hun stem.
De Amerikaanse keten ziet concurrent Whole Foods meeliften op de technologie van eigenaar Amazon. Walmart kan niet achterblijven en slaat de handen ineen met Google Assitant. Er is geen sprake van een pilot; bij ruim 2100 vestigingen wordt deze maand het spraakgestuurd winkelen geïmplementeerd.
Volgens zustertitel Twinkle speelt deze strategie in op de voice-trend. ‘We weten dat, bij het gebruik van spraakgestuurde technologie, consumenten verspreid over meerdere dagen producten aan hun boodschappenlijst toevoegen. En niet in één keer hun boodschappenlijst vullen. Deze nieuwe mogelijkheid voorziet dus in het shopgedrag van onze klanten’, aldus Tom Ward, senior VP digital operations.
Walmart heeft iets extra’s ingebouwd: de Google-software onthoudt de voorkeuren van de klant. Zo zal de techgigant na een tijd herkennen wanneer een klant werkelijks hetzelfde soort producten besteld, zodat het systeem na een tijd vanzelf de goede soorten selecteert.