Ratings blijven regeren
Bij online het winkelen blijven reviews doorslaggevend: 30 procent van de Nederlandse consumenten laat het besluit over een nieuwe aankoop afhangen van ratings. 1 op de 5 is bereid meer te betalen voor een artikel met een goede beoordeling.
Onderzoeksbureau Simon-Kucher & Partners ondervroeg ruim 6.000 consumenten wereldwijd voor het onderzoek The Rating Economy, waaronder 443 Nederlanders. De resultaten tonen aan dat het belang van (online) beoordelingen blijft groeien. Gemiddeld gezien checkt bijna de helft van de respondenten wereldwijd (47 procent) vóór de aankoop of een product goed wordt beoordeeld door andere consumenten, tegenover 30 procent van de Nederlanders. Wel zegt meer dan de helft van de Nederlandse respondenten een productbeoordeling belangrijk te vinden.
Merk(on)afhankelijk
Meer dan een derde van de Nederlandse consumenten zou bij een negatieve productbeoordeling kiezen voor hetzelfde product van een ander merk, blijkt uit het onderzoek. Daarbij zegt 19 procent bereid te zijn meer te betalen voor een artikel met een goede rating. 1 op de 5 respondenten zou meer producten kopen bij een merk die veel positieve reviews heeft ontvangen.
- reviews
- ratings
- klantbeoordeling
- online klantervaring
- The Rating Economy
- consumentenvertrouwen
- productbeoordeling
- klantgericht