AI kalmeert wachtende reizigers
De luchthaven van Pittsburgh past sinds kort artificial intelligence toe om reizigers te informeren. De betreffende technologie is in staat om de wachttijd bij de veiligheidscontroles nauwkeurig in te schatten. Die realtime informatie wordt vervolgens getoond op de informatieschermen en de website van de internationale luchthaven, inclusief voorspellingen of de wachttijd zal toe- of afnemen.
‘Wij weten dat de security checks frustrerend kunnen zijn voor reizigers. De beschikking over accurate wachttijden kan helpen in het stellen van verwachtingen en het plannen van reizen’, meent Christina Cassotis, ceo van Pittsburgh International Airport. Zensors is de leverancier van de AI-oplossing die voorspellingen baseert op onder meer het passagiersvolume en factoren als het tijdstip en het aantal stafleden dat is ingepland voor de veiligheidscontroles.
Naar verluidt is deze luchthaven de eerste in de Verenigde Staten die deze technologie heeft geïmplementeerd.
- technologie
- reizigers
- informatievoorziening
- Zensors
- security check
- service
- klantverwachting
- artificial intelligence
- Pittsburg
- luchthaven
- wachttijd