SUSA schiet serviceteam Menzis bij
Zorgverzekeraar Menzis zocht extra flexibiliteit voor de afdeling Service en is zodoende een driejarige samenwerking aangegaan met SUSA flexibel studentenwerk. Laatstgenoemde organisatie vangt de pieken en dalen op: ‘In rustige periodes heeft Menzis gemiddeld 350 uur per week extra mankracht in het servicecentrum nodig, in de drukke periodes groeit dat naar 1.500 uur.’
Gekozen is voor een dedicated team van hoogopgeleide studenten. ‘Voor ons werk het poolconcept van SUSA heel goed’, vertelt Sigrid Zeilstra, operationeel manager Service bij Menzis. ‘We kunnen gemakkelijk op- en afschalen en hebben geen omkijken naar randzaken als verzuim.’ Aanvullend geeft ze aan dat het principe van de Utrechtse aanbieder van flexibel studentenwerk aansluit bij de zorgverzekeraar: ‘Het is geen blik met studenten dat willekeurig wordt opengetrokken. Ze zetten de betreffende organisatie echt in de markt voor de student.’ Een baan in haar team vergt een bijzondere set aan skills, meent Zeilstra. ‘We hebben vooral medewerkers nodig die goed kunnen luisteren en signalen kunnen opvangen. Je voert gesprekken met mensen over persoonlijke zaken zoals hun ziekte.’
De samenwerking is reeds per 1 mei dit jaar ingegaan.