LG lanceert AI-gedreven customer care service in EU
Het Zuid-Koreaanse elektronicabedrijf LG introduceert Proactive Customer Care. Dit platform, dat in eerste instantie in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië zal worden uitgerold, maakt gebruik van LG’s ThinQ AI-technologie en is bedoeld om klanten te waarschuwen voor problemen nog voordat ze ontstaan.
Om te beginnen biedt het systeem ondersteuning voor nieuwe wasmachines en koelkasten van de betreffende elektronicafabrikant. Middels een app kan eveneens worden gecontroleerd of een applicatie correct is geïnstalleerd, plus aspecten als temperatuur, energieverbruik en waterconsumptie kunnen worden gemonitord. Daarnaast krijgen gebruikers ook e-mails met informatie over de prestaties van hun apparatuur.
‘LG’s Proactive Customer Care is een nieuw paradigma in klantenservice, één die zorgt voor meer waarde en gemoedsrust voor eigenaren van onze slimme huishoudelijke apparaten’, stelt Dan Song, president van LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company. De uitrol van deze nieuwe service in andere Europese landen en Noord-Amerika staat gepland voor 2020.
- artificial intelligence
- Proactive Customer Care
- klantenservice
- klantondersteuning
- lancering
- dienst
- LG