Zaans Medisch Centrum vergroot regie patiënten
Met de lancering van patiëntportaal MijnZMC stelt het Zaans Medisch Centrum patiënten meer regie over hun eigen gezondheidssituatie te bieden. Via DigiD kunnen patiënten nu onder meer zelf online afspraken plannen, uitslagen van onderzoeken bekijken, vragenlijsten invullen en specifieke informatie vinden over de behandeling.
Binnen afzienbare tijd worden meer mogelijkheden toegevoegd, zoals het direct kunnen communiceren met zorgverleners. ‘De kern is dat onze patiënten meer betrokken zijn bij de geboden zorg van onder andere onze medisch specialisten’, vertelt Eric Ephraim, anesthesioloog in het ZMC, die betrokken was bij de introductie van het patiëntportaal. ‘De patiënt heeft zelf inzage in de dossiergegevens en uitslagen en kan bovendien veel zaken zelf regelen. Door dit inzicht in de behandeling en de uitslagen zijn zij beter voorbereid op het bezoek aan het ZMC. Zo kan onze patiënt steeds meer het heft in handen nemen ten aanzien van zijn/haar gezondheid.’
Lees ook: Lean-ziekenhuis Zaans Medisch Centrum zet in op patiëntbeleving
- informatievoorziening
- selfservice
- eigenaarschap
- patiëntportaal
- betrekken
- patiëntregie
- Zaans Medisch Centrum