Tesla schakelt in service
Elon Musk belooft Tesla-klanten een service-uitbreiding van ‘maximale snelheid’. Het automerk zag de afgelopen twee jaar een verdubbeling in de productie – de servicecapaciteit bleef echter onveranderd. Dat resulteerde in wrijving; klanten kregen onder meer te maken met een fikse wachttijd.
Naar aanleiding van een rapport door een Amerikaans automagazine, waarin werd gerapporteerd over de ondermaatse servicesituatie van Tesla, beloofde Musk beterschap. De ceo liet gisteren via Twitter weten dat de uitbreiding van de dienstverlening vanuit het merk nu op ‘maximale snelheid’ is en dat eigenaren meer servicecentra in Europa kunnen verwachten.
Werklast versus service
Om klanten tegemoet te komen, verklaarde Musk tevens van plan te zijn de auto’s zo betrouwbaar te maken dat servicecentra uiteindelijk niet meer nodig zijn, en de dienstverlening kan worden verbeterd doordat de werklast minder hoog wordt. Zo ver is Tesla nog niet, en worden er eerst dertig servicecentra gebouwd – met name in Europa.
Bekijk hier hoe Porsche klanten bij het merk betrekt.
- dienstverlening
- service
- klantgericht
- Tesla
- customer experience
- servicecapaciteit
- CX
- wachttijden
- Elon Musk