Servicelat stijgt tot grote hoogte
90% van de ondervraagde consumenten verwacht dat bedrijven hun serviceverzoeken binnen 24 uur hebben opgelost. Klanten vandaag de dag zijn ongeduldiger dan ooit en accepteren niet langer dat merken klantvragen niet vlot verhelpen, blijkt uit de recent uitgebrachte Selligent Global Connected Consumer Index.
De resultaten van de studie, waaraan wereldwijd 5.000 consumenten hebben deelgenomen, maken onder meer duidelijk dat 96% van de respondenten minstens een reactie verwacht binnen 24 uur, ongeacht het kanaal. Ook gaat 71% er bijvoorbeeld vanuit dat een merk over alle historische interactie-informatie beschikt, vanaf het eerste contactmoment. ‘Consumenten willen relevante ervaringen en interacties die plaatsvinden via het juiste kanaal en op het juiste moment. Bedrijven die dit doen leveren waarde aan de consument, en verhogen uiteindelijk de loyaliteit en retentie’, zo valt te lezen in het rapport.
Lees ook: CX-technologie goed voor miljarden
- klantstrategie
- klantverwachting
- klantinteractie
- customer service
- customer experience
- Selligent
- onderzoek
- klantloyaliteit