Beste marketingboek van 2019
‘Retail - De digitale hysterie voorbij’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van dit jaar. Auteur Gino van Ossel zet hierin het begrip optichannel centraal: zet niet meer kanalen in, maar maak keuzes die waarde toevoegen.
‘Het boek beschrijft op degelijke wijze waar de uitdagingen van omnichannel retail liggen en waarom het voor retailers bedrijfseconomisch lastig is hier concreet invulling aan te geven. De auteur blijft niet steken in vergezichten, maar biedt realistische en pragmatische oplossingsrichtingen voor retailers en ook merken. De vele voorbeelden zijn herkenbaar en met de interessante checklists kan de lezer direct aan de slag’, lichtte juryvoorzitter Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School) gisteravond toe.
Optichannel
'Retail - De digitale hysterie voorbij’ geeft antwoord op de vraag hoe je als retailer en merk tegelijkertijd je klant centraal kunt zetten, kunt investeren in de digitale toekomst en winstgevend kunt blijven. Centraal daarin staat het begrip optichannel: zet niet meer kanalen in, maar maak keuzes die waarde toevoegen. In 2014 sleepte Van Ossel deze prijs ook al in de wacht, respectievelijk met zijn boek ‘Omnichannel in retail’.
De andere finalisten voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019, waren ‘Excelleren in service’ van Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan en ‘The Positive Sum Game’ van Herman Toch & Ann Maes.
- optichannel
- Gino van Ossel
- klant centraal
- klantwaarde
- Retail - De digitale hysterie voorbij
- PIM Marketing Literatuur Prijs