Postillion stemt in met smart hospitality
Alle kamers in Postillion Hotel Amsterdam zijn vanaf deze week voorzien van spraakbesturing. Naar verluidt pioniert Postillion als een van de eerste hotelketens wereldwijd die spraakbesturing in het volledige hotel beschikbaar stelt voor haar gasten.
Het licht, de temperatuur, de televisie en de gordijnen zijn nu in alle 252 hotelkamers te bedienen met de stem van de gast. Postillion zelf zegt te innoveren met ‘smart hospitality’. Erik-Jan Ginjaar verklaart dat het bedrijf de hotelkamers vanaf het bouwen al future-proof wilde maken. ‘Dat betekende onder andere spraakbesturing invoeren op grote schaal. Smart hospitality biedt zoveel kansen en mogelijkheden.’ Anderzijds zorgde het implementatieproces ook voor noodzakelijke learnings. ‘Zo kwamen wij er snel na de oplevering van de eerste kamers achter dat hotelgasten moeite hadden met het ontbreken van een ouderwetse telefoon op de kamer. We bewegen ons in een sector waar veel dingen nog op traditionele wijze gebeuren.’
Stem = service
Het bedrijf wil het spraakgestuurde systeem verder uitrollen, en verklaart binnenkort experimenten te starten om de technologie ook buiten de hotelkamer in te zetten. Externe reserveringen maken, een taxi bellen of housekeeping bellen – ‘als een hotelgast in de toekomst ‘ik heb het koud zegt’, dan bedenkt het systeem zelf dat de temperatuur in de kamer omhoog moet'.
Enkele maanden geleden lichtte Erik-Jan Ginjaar tijdens een interview met CustomerFirst al toe dat hospitality met een vleugje technologie het nieuwe speerpunt is van de hotelketen. Michiel, de medewerker van bits & bites, die dankzij AI in staat is om nagenoeg alle reserveringen feilloos uit te voeren, zorgde voor deze innovatieve mindset.
- AI
- spraakbesturing
- gastvrijheid
- Postillion Hotels
- bits & bites
- dienstverlening
- service
- hospitality
- smart hospitality
- spraaktechnologie
- Michiel