TUI gaat digitale uitdaging aan

TUI gaat digitale uitdaging aan
  • 11 februari 2020
  • Redactie

Reisoperator TUI verdiept zich verder in digitale mogelijkheden, en gaat hiervoor een samenwerking aan met GuiltyPeople en Somention. Laatstgenoemd social mediabureau gaat TUI ondersteunen in het creëren van meer customer engagement.

‘Naast dat we erg trots zijn om TUI toe te voegen aan ons portfolio, merken we dat het social team van TUI en ons content team aan elkaar gewaagd zijn’, aldus Charlotte Koeleman, commercieel directeur bij Somention. Medewerkers van dit bureau slaan de handen ineen met het customer serviceteam van TUI, om gezamenlijk klantgesprekken te voeren. Het doel: ambassadeurschap onder klanten en leden van de community.

Data = selfservice
De reisorganisatie maakte eerder al stappen in zijn digitale transformatie. In een interview met CustomerFirst lieten Leo Ooms en Ron van Munster zich vorig jaar uit over het de manier waarop TUI data inzet om selfservice onder klanten te vergroten. ‘Om de klant écht aan ons te binden, hebben we onze focus veranderd. Een nieuwe customer servicevisie is daar cruciaal in. Zo spelen we meer dan ooit in op bereikbaarheid en 360 graden-service.’ Meer selfservice is een nadrukkelijke wens van het bedrijf. ‘We kijken naar een manier om chatbots klantvriendelijk in te zetten. Iemand moet namelijk niet gedwongen zijn om met een bot te praten, dit blijft een keuze voor de klant.’

Lees ook: AR-experiment van start op Mallorca




comments powered by Disqus