Avaya benut AI voor betere CX
Avaya, aanbieder van contactcenter- en UC-software, en Afiniti, leverancier van AI-technologie, kondigen samen Avaya AI Routing met Afiniti AiRo aan. Dit nieuwe product herkent volgens de partners subtiele en waardevolle patronen in menselijke interacties, wat aansluitend betere koppelingen tussen een klant en de meest geschikte agent mogelijk maakt.
Michiel Noordermeer, managing director voor Avaya Nederland, geeft te kennen dat de softwareleverancier organisaties wil helpen om hun klanten en werknemers uitmuntende ervaringen te bieden. ‘Dat doen we met geavanceerde AI en machine learning die kant-en-klaar zijn geïntegreerd met de Avaya IX Contact Center-oplossingen.’ Noordermeer vervolgt: ‘Middels Avaya AI Routing met Afiniti AiRo bereikt artificial intelligence voor contactcenters de mainstream. De oplossing draagt bij aan een drastisch verbeterde klantervaring, meer betrokken en klantgerichte medewerkers plus een hogere omzet.’
Gebruikers van de nieuwe oplossing kunnen volgens de ontwikkelaars onder meer aangeven op welke verbeteringsgebieden binnen het contactcenter de focus moet liggen en real-time nauwkeurige metingen raadplegen van de verbeteringen waarvoor het gecreëerde algoritme heeft gezorgd. Al met al biedt het op AI gebaseerde routingproduct bedrijven met kleinere contactcenters legio mogelijkheden om hun klanten en agents beter op elkaar af te stemmen, aldus Noordermeer.
- machine learning
- artificial intelligence
- AI
- Avaya
- Afiniti
- koppeling klant en agent
- klantgerichtheid
- algoritme
- contactcenter
- nieuwe oplossing