Digital Help Squad staat paraat
Met online spreekuren gaan de initiatiefnemers van de vandaag gelanceerde Digital Help Squad belangeloos ondernemers en organisaties in (corona)nood helpen. ‘Als digitale sector kunnen we een aanzienlijke bijdrage leveren in deze onzekere tijden’, meent Ivo Roefs, voorzitter van brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).
De betrokken bureaus merken op dat veel kleine fysieke ondernemers – denk aan winkels, kappers en schoonheidsspecialisten, sportscholen, vervoerders en bloemisten – door de coronacrisis aan de ‘rand van de afgrond’ staan. ‘Veel van deze partijen hebben nog geen professionele digitale omgeving en lopen met vragen rond. Daarnaast worstelen bijvoorbeeld scholen en verpleeghuizen hoe zij online contact kunnen houden met hun scholieren en familieleden van patiënten en lokale overheden met de digitale informatievoorziening aan burgers.’
Digitale skills
Tijdens de gratis webinars van de Digital Help Squad krijgen gedupeerden antwoorden op vragen als: Hoe richt ik snel een online omgeving in voor mijn fysieke winkel die niet meer open mag? Hoe kom ik online van mijn winkelvoorraden af? Hoe verzorg ik digitaal onderwijs? Hoe houd ik online contact met familie?
Roefs over dit nieuwe initiatief: ‘Met onze digitale skills kunnen we gedupeerden in deze tijden van crisis een helpende hand bieden. Dit is het moment om in actie te komen!
- online hulp
- DDA
- digitaal contact
- Digital Help Squad
- coronacrisis
- informatievoorziening
- digitaal spreekuur