Ouderen aan de voice

Ouderen aan de voice
  • 14 mei 2020
  • Redactie

Om ouderen in kleine stapjes kennis te laten maken met een slimme speaker, stellen ouderenorganisatie ANBO en SeniorWeb tienduizend voice-apparaten beschikbaar. Het doel is om de buitenwereld naar binnen te halen en de ouderen meer digitale vaardigheden te leren.

Ouderen maken sinds de coronacrisis steeds vaker gebruik van online dienstverlening. Uit een rondgang onder bijna vijfduizend ouderen door ANBO blijkt dat 9 op de 10 respondenten iedere dag online is. Daarbij zegt 35% van hen vaker te beeldbellen, online boodschappen te doen of van sociale media gebruik te maken.

Digital savvy
Echter komt uit de peiling naar voren dat nog geen 20% van de ouderen bekend is met slimme speakers, terwijl deze tools volgens de organisaties juist voor deze doelgroep veel kan betekenen. Google helpt de ouderenorganisaties hun doel te bereiken door te voorzien in Google Nest Mini’s. Aan SeniorWeb en ANBO zaak om consumenten die al wel bekend zijn met de voice-apparaten te motiveren om ouderen te instrueren. ‘In deze onwerkelijke tijd is het fijn om te zien dat de digitalisering juist nu een grote hulp kan zijn.’

E-health + Ouderen = Mismatch?




comments powered by Disqus