Digitaal advies is hot & happening
Twee derde van de consumenten ziet een online consult met een financieel adviseur in de toekomst zitten, ter vervanging van een fysieke ontmoeting. Onderzoeker Advieskeuze.nl constateert dat videogesprekken steeds populairder worden.
Voor het recent gepubliceerde onderzoek bevroeg Advieskeuze.nl de voorgaande periode circa 5.000 consumenten die recent een review over een adviseur hadden gegeven. De onderzoekers zagen naar aanleiding van de coronacrisis een sterke stijging ten opzichte van eerder dit jaar, toen 15% van de ondervraagde consumenten aangaf interesse te hebben in videoadvies.
Digitale contactverzoeken
Medeoprichter Christian Bouter zag tevens een sterke stijging in het aantal bezoekers op hun website; de consument wil beter ingelicht worden over financieel advies. ‘Consumenten en ondernemers maken nu nog meer online de keuze voor een dienstverlener. Steeds meer financieel adviseurs profileren hun bedrijf online en richten hun organisatie in op een snelle opvolging van digitale contactverzoeken. Daarbij maken ze kenbaar dat ze via webcam advies geven.’ Daarentegen adviseert Bouter zelf dat de interesse in videoadvies niet direct betekent dat consumenten geen fysieke gesprekken meer willen aangaan; 61% denk niet dat je via een videogesprek net zo gemakkelijk persoonlijk kunt communiceren als tijdens een fysiek gesprek.
- klantadvies
- klantcontact
- videogesprek
- online
- klantadviseurs
- financieel adviseur
- fysiek
- consumentenbelang