Klarna introduceert loyaliteitsprogramma
Amerikaanse consumenten kunnen deze zomer gebruikmaken van Klarna's beloningsprogramma ‘Vibe’. De lancering is naar verluidt uniek: Klarna zou de eerste betalingsprovider zijn die een loyaliteitsprogramma opzet voor haar klanten.
Het programma is inmiddels live gegaan in Amerika. Ceo Sebastian Siemiatkowski zegt trots te zijn de eerste ‘buy now, pay later’-service te zijn die haar klanten een persoonlijk beloningsprogramma biedt. ‘We zijn gefocust om als eerste onze bijna 8 miljoen Amerikaanse consumenten de meest naadloze winkelervaring te bieden, van begin tot eind.’ Klanten zouden naar verluid unieke en op maat gemaakte voordelen krijgen. Gebruikers van het programma ontvangen één ‘Vibe’ (punt) voor elke dollar die ze uitgegven, die ze vervolgens kunnen inwisselen voor cadeaubonnen en producten van onder meer Sephora, Foot Locker, Uber en Starbucks.
Expansiedrift
De tweede stap is uitbreiding naar Duitsland, Australië, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. ‘Dit is de volgende fase in Klarna’s inspanningen om de persoonlijke customer experience te evolueren en nog meer inspiratie en gemak te bieden.’
- klantgemak
- loyaliteitsprogramma
- Klarna
- CX
- nudging
- customer experience
- winkelervaring
- klantloyaliteit