KSF start coronaprotocol
In samenwerking met haar leden heeft de Klantenservicefederatie een protocol ontwikkeld voor contactcenters om veilig te kunnen werken tijdens de coronacrisis. Een hybride werkvorm wordt sterk geadviseerd voor de branche. ‘Laten wij als sector voorop lopen met thuiswerken.’
Het algemene advies binnen het coronaprotocol luidt om een gezonde balans op te maken tussen thuiswerken en fysieke kantoordagen voor medewerkers. ‘In onze sector werken veel mensen, dus we kunnen hier een verschil maken door goed na te denken voordat we met z’n allen weer naar kantoor gaan. Is dat echt nodig of kan een hybride oplossing ook?’, roept directeur Geeske te Gussinklo op.
Contactcenterrichtlijnen
De Klantenservicefederatie riep haar leden op om mee te denken over de inhoud van het protocol, waarna de input van onder meer ABN Amro, Customer Excellence Consultancy, Coniche en P-Direct is opgenomen in de nieuwe CC-coronarichtlijn. ‘Laten we als klantcontactsector voorop blijven lopen en inzetten op thuiswerken als een standaard, zodat openbaar vervoer, gezondheid en zorg niet in het gedrang komen. Ook het fileprobleem en het milieu zijn gebaat bij meer thuiswerken.’ Het protocol wordt onderschreven door branchevereniging DDMA en beroepsvereniging CCMA.