Miele X: ‘We mixen offline & online belevingen’

Miele X: ‘We mixen offline & online belevingen’
  • 8 juli 2020
  • Redactie

De ambitie om sterkere klantrelaties te creëren en te voorzien in een superieure online klantbeleving, wordt voor Miele werkelijkheid met een nieuwe digitale hub: Miele X. Op de Zuidas vinden technologie, digital marketing en e-commerce elkaar. Een kort interview met managing director Cindy Groenke over de omnichannel klantstrategie van het merk.

Touchpoints
Miele X fungeert als een spil tussen online en offline klantbelevingen, die elkaar naadloos opvolgen. De hub moet de digitale standaard in de markt naar een hoger niveau tillen. ‘Al sinds 120 jaar is het onze ambitie om een delightful customer experience te bieden. Vandaag de dag houdt dit in dat we dit moeten waarmaken in elke touchpoint van de klantreis.’ Dankzij de digital hub is het mogelijk voor het merk om vanuit het perspectief van de klant te handelen. Dit bereikt het Miele X-team volgens de managing director door een sterk data- en analytics-team op te tuigen, wat hen in staat stelt data-driven beslissingen te nemen en zo de verkoop digitaal en via retail te laten groeien. De divisie heeft dan ook als doelstelling om het huidige aantal medewerkers (14) op te schalen naar een honderdtal collega’s.

020
Groenke licht toe dat het idee achter de hub simpelweg werd geboren door goed naar de vernaderende markt te kijken. ‘Het was duidelijk dat we onze workforce moesten uitbreiden in de martech-markt om succesvol te blijven en constant te kunnen innoveren, voorspellen en aan ons aan te kunnen passen aan veranderingen. Wij willen de nieuwe standaard zetten in de markt.’ Onze hoofdstad kwam in 2019 als perfecte locatie uit de bus wegens een grote talentenpool. ‘Met Miele X in Amsterdam willen we het beste internationale talent uit verschillende industrieën aantrekken om de ambitie te vervullen onze consumenten een superieure online winkelervaring te bieden.’

Lees ook: Schiphol breidt fysieke hub uit met datahub





comments powered by Disqus