Nieuwe betaalmethode beschermt klantdata

Nieuwe betaalmethode beschermt klantdata
  • 18 augustus 2020
  • Redactie

Ahold Delhaize is een samenwerking gestart met ING om een nieuwe betaalmethode te ontwikkelen. De privacy staat voorop binnen het initiatief. ‘Shoppen wordt makkelijker, veiliger en met minder betaalhandelingen.’

De digitale betaaloplossing zal vandaag worden gepresenteerd, schrijft het FD. Het nieuwe afrekenen moet voorzien in de behoefte aan gemak: klanten hoeven geen persoonsgegevens meer achter te laten bij diverse fysieke en webwinkels. Klanten kunnen middels de nieuwe tool betalen met tokens, die per winkel toegekend worden. De oplossing is hierom met name ontwikkeld voor klanten met een hoge mate van loyaliteit, die vaak bij dezelfde winkels aankopen doen.

Veilige klantgegevens
Naast een betere klantervaring moet de betaaloptie volgens ING voornamelijk een stuk veiliger zijn. Bij een dergelijk systeem zijn klantgegevens beter beschermd bij een datalek, stelt het FD. ING zal een intermediërende rol vervullen, en stuurt het bedrijf slechts een uniek klantnummer. Aanvullende klantgegevens, zoals rekeningnummers, worden niet gedeeld met de winkel in kwestie.


comments powered by Disqus