citizenM ambieert contactloze experiences
De digitale service-ambities van citizenM zijn verder waargemaakt met de lancering van een nieuwe applicatie. Van in- tot uitchecken: fysiek contact is niet meer nodig. De hotelketen belooft een contactloze ervaring, met oog op het welzijn van de hotelgast.
Hotelgasten kunnen middels de app hun smartphone gebruiken voor alle stappen in de customer journey. Fysiek contact met medewerkers of andere gasten, door bijvoorbeeld lange wachtrijen, zijn verleden tijd. Voor deze nieuwe applicatie is citizenM bijgestaan door Triple. Het Alkmaarse softwarebedrijf werkt sinds 2018 samen met de hotelketen op het gebied van digitalisering, concepting en design. ‘Tijdens de pandemie heeft citizenM haar innovatieve karakter wederom bewezen door slimme technologie verder te ontwikkelen - en hiermee een nieuwe norm te zetten voor de hotelindustrie. Nergens anders kan je je verblijf alleen met de smartphone regelen en volledig ontzorgd worden’, aldus Triple in de eigen berichtgeving. De organisatie heeft tevens gewerkt aan de eigen chatbot van citizenM, om de digitale klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.
Tech of touch?
Ondanks de nieuwe, technologische stappen van citzenM zegt Casper Overbeek (Directeur Customer Experience & Digital) volledig in te zetten op een Human First-benadering. ‘Technologie wordt altijd ingezet om ruimte te maken voor meer menselijke interactie in hotels, en nooit om deze te vervangen.’