Schiphol rekent af met overstapstress
Voor reizigers kan een korte overstaptijd op een luchthaven stress veroorzaken. Schiphol maakt hier vanaf deze week korte metten mee door de mogelijkheid te bieden om sneller door de wachtrijen en paspoortcontroles te komen. ‘Deze nieuwe service is geïntroduceerd om het maken van een korte verbinding te versnellen en aangenamer te maken.’
Het vliegveld heeft op verschillende aankomsthallen selfservice-apparaten geplaatst waarbij de passagier – met een korte overstaptijd – zijn eigen instapkaart kan scannen. Voor deze reizigersgroep wordt een speciale korte-overstap-pas geprint, waarmee men de lange wachtrij voor beveiliging en de paspoortcontrole kan omzeilen. Volgens de Nederlandse luchthaven zorgt dit voor een betere reiservaring bij de klant. Daarbij stelt het initiatief het personeel in staat om reizigers met een korte overstaptijd gemakkelijker te identificeren en te helpen.
Schiphol is al langer bezig met het verbeteren van de letterlijke en figuurlijke klantreis. In een interview met deze titel vertelde de organisatie hoe de customer journey naar een volgend niveau wordt getild middels de inzet van data. ‘Het doel van deze pilot is om passagiers met een korte overstaptijd op een soepele manier overal tussendoor te loodsen, middels een priority pass voor de security.’
Berend-Jan Rietveld, Head of Passenger Experience bij Schiphol Group, is aanwezig op het naderende CustomerFirst Congres. Meer informatie vind je hier.