Nederlander staat te springen om AR
4 op de 10 consumenten zegt interesse te hebben in het gebruik van augmented reality bij online winkelen. 43% wil technologische oplossingen bij fysiek winkelen. Millennials staan het meest te springen om deze ontwikkeling.
Het sneller kunnen kopen (42%) en betere visualisatiemogelijkheden (50%) zijn de belangrijkste redenen voor de interesse in AR. Softwarevergelijksite GetApp ondervroeg 1.000 Nederlandse consumenten voor het onderzoek. Hieruit blijkt dat een verbeterde hygiëne bij 39% van de consumenten een rol speelt. Door bijvoorbeeld het gebruik van een slimme AR-passpiegel of -paskamer is er minder contact met kledingstukken en ruimtes waar veel andere mensen zijn.
Minder retour
Door de verbeterde visualisatiemogelijkheden kan AR een oplossing bieden voor het aantal retourzendingen bij webshops. Bijna de helft van de ondervraagden die AR al een keer hebben gebruikt (17%) zegt minder aankopen terug te sturen. 30% van de consumenten zegt juist meer artikelen te retourneren.
- fysiek winkelen
- AR
- klantbeleving
- customer experience
- online shopping
- augmented reality
- visualisatie
- CX