Winnaars DDMA E-mail Awards 2020
Hans Anders, Drukwerkdeal.nl en 100%EMAIL zijn de drie bedrijven die dit jaar de DDMA E-mail Awards in ontvangst nemen. De jury was dit jaar sterk onder de indruk van alle genomineerde e-mailprofessionals. Hun gemene deler: ze stellen allemaal de klant centraal in hun denken en doen én zoeken voortdurend naar mogelijkheden om relevant te blijven voor het klantcontact.
Het was een unieke uitreiking volgens juryvoorzitter Frans Reichardt. ‘Voor het eerst in de historie van de DDMA E-mail Awards is de jury unaniem in haar keuze voor de winnende e-mailprofessional en de winnende e-mailcampagne. De genomineerde e-mailcampagnes illustreren dat in steeds meer organisaties de klant centraal staat.’
Post Purchase-campagne
Met hun nieuwe hyper-gepersonaliseerde campagne liet Hans Anders de andere genomineerden Karwei en bol.com ver achter zich en ging er vandoor met de award voor Beste E-mail Campagne. Bram Bruijns, Director Marketing & Digital bij Hans Anders: ‘Met onze campagne wilden we de frictie wegnemen en engagement toevoegen op een super relevant moment in de customer journey. De oplossing lag in het wegnemen van de onzekerheid van klanten die net een bril hebben aangeschaft en wachten op hun bestelling – en dat op een verfrissende manier en volledig gepersonaliseerd.’
Klant staat centraal
100%EMAIL won dit jaar in de Battle of the Agancies. De genomineerden moesten hiervoor een campagne voor Gamma ontwikkelen met de focus op waardering voor de loyale klant en stimulatie tot herhaalaankopen. ‘De kracht van deze case zit in het centraal stellen van de klant en de relatie die zij als voordeelpashouders met Gamma hebben’, aldus Michael Straathof, commercieel directeur en medeoprichter van 100%EMAIL. Lonieke Schepers van Drukwerkdeal.nl is dit jaar uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar. De jury prees de winnares voor haar drive om relevant te zijn voor klanten.
Toverwoorden van vorig jaar waren: data, algoritmes, interactive design en dynamische content. Toen vielen Tempo-Team, Wehkamp en OMG in de prijzen tijdens de DDMA E-mail Awards.
- communicatie
- DDMA email awards 2020
- contactcenter
- onderzoek
- klanttevredenheid
- klantenservice
- service
- customer journey
- DDMA
- customer experience
- customer service
- klantervaring
- dienstverlening
- klantcontact