Beter Bed implementeert chatbot
Beter Bed Nederland introduceert een intelligentie chatbot om de klant beter van dienst te zijn. De chatbot kan helpen bij het opzoeken van een winkel of kan antwoord geven op veelgestelde vragen.
De chatfunctie, die de naam Bo heeft gekregen, is werkzaam via Google Assistant, Facebook Messenger en de website van de slaapexpert en is 24/7 beschikbaar. Als de consument een vraag stelt die te ingewikkeld is, wordt er doorverwezen naar een agent.
Het uiteindelijk doel is om de virtuele assistent ook in de winkels te implementeren, zodat de klant bij zowel verkoopmedewerkers als de chatbot terechtkan. ‘We gaan de functionaliteit van Bo de komende periode verder uitbreiden, zodat we deze in het verkoopproces kunnen inzetten om onze klanten op basis van data nog gerichter te adviseren’, aldus manager customer experience Ehtasham Akram.
Ook interessant: 'Chat- en voice bots zijn gamechangers'
- klantgericht
- kunstmatige intelligentie
- chatfunctie
- medewerkersgericht
- Beter bed
- klantenservice
- customer experience
- chatbot
- klantervaring
- klantcontact
- technologie
- communicatie
- klantbeleving
- klantgerichtheid