Efteling-bezoeker krijgt gepersonaliseerde parkervaring
Met een nieuwe service geeft de Efteling bezoekers een persoonlijk advies over welke attractie ze het best kunnen bezoeken. Op deze manier kunnen parkgasten meer uit hun dag halen en kan het attractiepark de bezoekersstromen beter verspreiden over het park.
Het persoonlijke advies wordt gegeven door Penneveer, de zelflerende en persoonlijke assistent die in de toekomst kan kijken, aldus de Efteling. Zij geeft advies op basis van de opgegeven voorkeuren van de gast en de locatie die zij moeten delen. Penneveer vertelt dan welke attractie de bezoeker, samen met hun gezelschap, op dat moment het best kan bezoeken. De service is vooralsnog beschikbaar in een nieuwe app, maar zal uiteindelijk aan de bestaande Efteling-app worden toegevoegd.
Voorspellingen
Uit tests is gebleken dat het systeem achter de service 96% zeker weet wat de wachttijden voor de rest van de dag zijn. Door de voorspelling van de wachttijden en van horecatransacties weet het systeem ook hoe druk het op de verschillende pleinen in het park zal worden. Dit in combinatie met de voorspelling van wat verschillende type gezelschappen graag willen bezoeken, zorgt voor een compleet en passend advies voor iedere bezoeker stelt het park.
Servicesprookjes
Dat de Efteling continue bezig is met de klantervaring te verbeteren, blijkt ook uit ons bezoek aan het contactcentrum van het attractiepark vorig jaar. 'Wij zijn bepalend voor de eerste indruk die we op gasten maken en die rol nemen we serieus, net als de rest van de organisatie dat serieus neemt', aldus Dianne Hoeve, Hoofd klantcontactcentrum.
Lees ook: Efteling biedt gasten 'vr-droomvlucht'
- customer experience
- app
- applicatie
- communicatie
- digitalisering
- onderzoek
- Efteling
- klantbeleving
- attractiepark
- klantinteractie
- klantgericht
- klantcontact