Ici Paris XL zet in op online personalisatie
ICI Paris XL gaat inzetten op online personalisatie in een poging om meer relevante en persoonlijke online-ervaringen te bieden aan individuele gebruikers.
‘We willen personalisatie bieden die gericht is op onze klanten op microniveau, waarbij we het beste van AI en moderne technologie gebruiken in onze marketingstrategie’, vertelt Harold Simonart, Ecommerce Manager Benelux bij ICI Paris XL. De cosmeticaketen gaat hiervoor samenwerken met technologiebedrijf Insider.
Microsegmentatie
Insider stelt ICI Paris in staat om op maat gemaakte, meer relevante en zinvolle customer journeys in te richten doormiddel van microsegmentatie van gebruikers. Dit moet gaan zorgen voor een verhoging van de gemiddelde bestelwaarde en optimalisatie van de conversie. Insider biedt volgens het cosmeticabedrijf een uniek en eenvoudig te integreren platform dat geen extra IT-afhankelijkheid vereist.
Vorig jaar was ICI Paris XL rond de feestdagen druk in de weer met het integreren van offline en online. Klanten kunnen met deze integratie hun online bestellingen al na 60 minuten ophalen in een nabijgelegen filiaal.
- integratie
- klantcontact
- customer service
- personalisatie
- ICI Paris XL
- online klantervaring
- klantervaring
- technologie
- dienstverlening
- klantbeleving
- Insider