Optimale klantervaring blijft prioriteit

Optimale klantervaring blijft prioriteit
  • 24 november 2020
  • Redactie

Circa twee derde van de logistieke organisaties verwacht dat de focus op klantervaring wat betreft onderscheidend vermogen de aankomende vijf jaar belangrijker wordt voor merken dan prijs of product.

Ook zegt drie kwart van de logistieke bedrijven hun supply chain anders te gaan inrichten op basis van de lessen die ze hebben geleerd van de pandemie. Dat blijkt uit het jaarlijkse wereldwijde supply chain-onderzoek van BluJay Solutions.

Ondanks de overtuiging dat het leveren van een optimale klantervaring de komende tijd de nummer één onderscheidende factor zal zijn, was het bieden van zo’n optimale en verbeterde klantervaring moeilijker gedurende de coronacrisis volgens het onderzoek. Dit kwam mede door voorraaduitval en vertraagde leveringen.

Chatbot
Ook bij Mango is een optimale klantervaring prioriteit. Dit jaar kondigde het kledingmerk aan een chatbot in te zetten om de online klantervaring te optimaliseren. De digitale servicedromen van Mango worden daarmee in toenemende mate werkelijkheid: het implementeren van AI.

Wellicht ook interessant: Leaseplan sleutelt aan digitale klantervaring






comments powered by Disqus