Consument steeds kritischer
9 op de 10 consumenten zegt in de aanloop naar de feestdagen hetzelfde of zelfs minder uit te willen geven dan vorig jaar. Ook zegt 90% dat ze na een aantal slechte ervaringen al voor een andere winkelier kiest.
Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘Experience 2030: Has COVID-19 created a new kind of customer?’ van IT-dienstverlener SAS, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau 3Gem. Bij het onderzoek waren 10.000 consumenten uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika betrokken.
Klantloyaliteit
Naast lagere consumentenbestedingen en hogere verwachtingen ten aanzien van de kwaliteit van de dienstverlening. Moeten retailers ook inzetten op langdurige loyaliteit van hun klanten, stellen de onderzoekers. Meer dan de helft (59%) van de consumenten geeft namelijk aan bereid te zijn om meer uit geven aan de aanschaf of het gebruik van producten en diensten bij ondernemingen die hen tijdens de coronacrisis goed hebben geholpen.
Lees ook: Klantloyaliteit (zwart) goud voor Costa Coffee
- consumentengedrag
- consumentenonderzoek
- klantloyaliteit
- consument
- onderzoek
- klantcontact
- consumentenverwachtingen
- kritisch
- klanttevredenheid
- consumentenvertrouwen