Wijnabonnement op maat

Wijnabonnement op maat
  • 31 december 2020
  • Redactie

Bij Vinobox hoeven klanten geen water bij de wijn te doen. Daar krijgen ze namelijk bij een wijnbestelling een gepersonaliseerde doos met wijn thuisgestuurd die aansluit bij hun smaakprofiel.

Het bedrijf maakt op basis van het smaakgevoel van de klant en het aantal flessen dat hij wil ontvangen een box ‘die altijd in de smaak valt’, vertelt initiator Flip Harmsma in een interview met zustertitel Twinkle. ‘We bieden een flexibel wijnabonnement en zijn niet gebonden aan het assortiment van een importeur. Er zijn ongelooflijk veel wijnen te verkrijgen, maar als je er geen kennis van hebt of geen zin om je erin te verdiepen, welke kies je dan? Wij helpen klanten mooie wijnen te ontdekken.’

Klantbinding
Met elke fles die de deur uitgaat wil Vinbox de verwachting van de klant overtreffen. ‘Hiervoor maken we gebruik van een virtueel ongelimiteerd aanbod van wijnen. Allemaal traceerbaar, goed en met passie gemaakt. We hebben per wijn objectieve karakteristieken verzameld. Die combineren we met de persoonlijke beoordeling van de klant, zodat we kunnen voorspellen welke wijn goed bij de klant past. Dat kunnen we straks in een percentage – à la Netflix – aangeven.’


comments powered by Disqus