Consument beter beschermd tegen energieverkoop
Consumenten weten door de Gedragscode Consument en Energieleverancier, opgesteld door Energie-Nederland, beter wat ze mogen verwachten van de verkopende partij en hoe ze die erop aan kunnen spreken als het toch mis gaat.
In de gedragscode staan alle relevante regels waar energieleveranciers en intermediaire partijen zich aan houden bij het verkopen van energiecontracten. De gedragscode geldt voor contacten tussen de energieleverancier en een consument aangaande de werving, het aangaan, de voortzetting en de beëindiging van leveringsovereenkomst voor energie en daaraan gerelateerde contacten.
Energieleveranciers die de gedragscode toepassen, geven aan dat zij consumenten goed zullen voorlichten, bij het werven van klanten consumenten op een goede en eerlijke manier benaderen en een wisseling van leverancier voor de consument op een zo goed mogelijke manier afwikkelen.
Lees ook: Consument krijgt betere online bescherming
- service
- klantenbescherming
- energieleverancier
- energieverkoop
- klantgerichtheid
- consumentenbescherming
- consumentenrecht
- communicatie
- Gedragscode Consument en Energieleverancier
- customer experience
- klantcontact
- dienstverlening