2.000 medewerkers klaargestoomd voor vaccinatie-afsprakenlijn
Teleperformance heeft sinds deze week 2.000 medewerkers klaar om vanuit huis de vaccinatieafspraken in te plannen. In de eerste twee dagen zijn met 60.000 zorgprofessionals afspraken gemaakt.
De 2.000 getrainde medewerkers in het contactcenter zijn doorgestroomd vanuit de coronatest-afsprakenlijn en bekend met de IT-systemen en processen. Zij zijn extra getraind op de vaardigheden die nodig zijn voor het maken van een vaccinatie-afspraak. De werkzaamheden op de Test-afsprakenlijn, evenals het Bron- en Contactonderzoek, gaan onverminderd door. Het doorstromen van de medewerkers doet geen afbreuk aan de capaciteit op de afsprakenlijn.
Gemotiveerde medewerkers
De meeste medewerkers van de afsprakenlijn waren voorheen werkzaam in sectoren als de horeca, retail, het toerisme en de luchtvaart. Het facilitair contactcenter is naar eigen zeggen heel trots dat ze een bijdrage kunnen leveren aan de proactieve bestrijding van het coronavirus door vaccinatie-afspraken in te plannen. ‘Dagelijks merk ik hoe gemotiveerd en betrokken onze medewerkers aan het werk zijn voor de zorgprofessional en de burger. Zo dragen zij hun steentje bij aan het bestrijden van deze pandemie’, aldus Norbert van Liemt, CEO Teleperformance Benelux & Suriname.
Kritiek
In juni vorig jaar kreeg Teleperformance kritiek vanuit FNV die het niet respectabel vond dat de overheid dit facilitaire contactcenter de opdracht gaf om de afspraken te maken voor de coronatest. De vakbond zei dat de arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden van zeer slechte kwaliteit zijn en wilde het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport motiveren om eisen te stellen aan het contactcenter.
Lees ook: Vaccinatie-CC opent deuren
- FNV
- testlijnen
- coronavirus
- GGD
- dienstverlening
- contactcenter
- coronavaccin
- klantcontact
- Teleperformance
- coronacrisis
- klantenservice
- zorgprofessionals
- afsprakenlijn