Nederland zet zoektocht in naar klantenservice-experts
Uit een recente analyse maakt LinkedIn op dat er steeds meer vraag is naar klantcontactprofessionals in Nederland. De roep om customer serviceprofessionals in Nederlandse bedrijven is dankzij de coronacrisis met 31% gestegen in 2020.
Uit het Jobs on the Rise-rapport onder circa 8.000.000 LinkedIn-leden valt op te maken dat de groei in bepaalde baancategorieën wordt aangezwengeld door de coronacrisis. Afgezien van dat de pandemie zorgde voor een stijging in de vraag naar gespecialiseerde medische professionals, kozen steeds meer bedrijven er in 2020 voor om meer klantcontactprofessionals aan te trekken. Het aantal vacatures voor deze medewerkers is met 31% toegenomen ten opzichte van 2019. Met name Teleperformance en UWV hadden veel openstaande vacatures. Veel Nederlanders die voorheen functies vervulden in getroffen sectoren zoals de horeca, maakten de overstap naar een baan in de customer servicebranche. Ook zochten organisaties naar nieuwe manieren om de klant te servicen: in 2020 was ‘customer experience’ een veel gevraagde zoekopdracht.
Service-opties
‘COVID-19 heeft ongetwijfeld voor veel baanonzekerheid gezorgd, maar ook een golf van nieuwe kansen aangewakkerd doordat bedrijven zich - vaak blijvend - aanpassen aan de pandemie. Nederlandse bedrijven spelen hier duidelijk op in door professionals in te huren voor hun klantenservice’, concludeert Director Talent Solutions bij LinkedIn Benelux, Arno Nienhuis.
- baan
- customer service
- jobs
- customer experience
- expert
- baan
- professional
- recruitment
- cusotmer service management
- klantenservice
- klantcotnact