Blokker kampte met datalek
Blokker heeft maandenlang een datalek gehad. Hierdoor waren de adressen en bestellingen van honderdduizenden klanten in te zien. Dat heeft de winkelketen bevestigd na berichtingeving van tv-programma Opgelicht?!.
Het lek is inmiddels gedicht, zegt het bedrijf. Het lek is hoogstwaarschijnlijk ontstaan toen eind oktober de website van Blokker werd vernieuwd. Volgens Opgelicht?! kwam toen de gegevens van ruim 720.000 bestellingen bloot te liggen, zoals de naam, het adres en telefoonnummer van de klant. Om welk exacte aantal het ging, wilde Blokker niet zeggen. Wel zegt het bedrijf dat er geen bank- of betalingsgegevens van klanten waren in te zien.
De winkelketen heeft vooralsnog geen misbruik van gegevens geconstateerd. Nadat het bedrijf op het lek werd gewezen door het tv-programma heeft het bedrijf aanpassingen doorgevoerd en heeft het een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Ook interessant: Blokker strooit met blokjes
- website
- klantenservice
- communicatie
- datalek
- klantgerichtheid
- klantgegevens
- klantbeleving
- data
- Opgelicht
- technologie
- Blokker
- klantcontact