Trustpilot verwijdert 2,2 miljoen nepberichten
Trustpilot heeft vorig jaar 2,2 miljoen nepbeoordelingen van het platform gehaald. Daarvan zijn er 1.549.683 automatisch verwijderd met behulp van geautomatiseerde fraudedetectiesoftware en 659.547 handmatig.
In totaal werden er ruim 88.000 reviews gerapporteerd door consumenten, waarvan 12,4% ook werkelijk offline werd gehaald. De voornaamste reden voor een rapportage door een consument is ‘reclame of promotionele inhoud’ (50%), gevolgd door ‘niet gebaseerd op een echte ervaring’ (30%) en ‘bevat persoonlijke informatie’ (16%).
Groeiend vertrouwen
Peter Mühlman, oprichter en ceo van Trustpilot, laat in een persbericht weten: ‘De populariteit van online reviews heeft consumenten het vertrouwen gegeven om meer online te kopen bij bedrijven in alle soorten en maten. Fake reviews en desinformatie zijn de vijand, en we blijven alles doen wat in onze macht ligt om te voorkomen dat consumenten worden misleid.’
Lees ook: Trustpilot slijpt messen voor censuurstrijd
- klantenservice
- customer experience
- klantcontact
- feedback
- klantreview
- klantbeleving
- klanttevredenheid
- reviews
- dienstverlening
- technologie
- nepberichten
- Trustpilot
- digitalisering