Hans Kazàn maakt overstap naar klantcontactsector via Inspire
Honderden trucs en illusies heeft hij bedacht en uitgevoerd. Nu is het tijd voor een nieuwe stap in zijn mooie lange carrière: Hans Kazàn gaat via Inspire starten bij haar opdrachtgever OBI4wan als Client Happiness Manager.
Wie kent hem niet: Hans Kazàn. Nederlands bekendste goochelaar en televisie presentator die vooral in de jaren 80 en 90 veel op televisie te zien was als goochelaar en presentator van o.a. prijzenslag en talloze magic shows voor RTL 4. Maar nu gaat Kazàn aan de slag bij OBI4wan als Client Happiness Manager.
Aanleiding: de Klantcontact Quiz
Volgens Hans Kazàn ligt de aanleiding voor zijn carrièreswitch bij de Klantcontact Quiz, het grootste online leer- en kennisevent van de klantcontactsector: 'Ik zag dit event op LinkedIn voorbij komen, als voormalig Quiz master was ik meteen geïnspireerd! Een online event waarbij duizenden medewerkers uit deze sector gratis en op een leuke manier worden bijgeschoold, awards kunnen winnen en ook nog eens een goed doel helpen die ik persoonlijk erg mooi vind. Hierdoor ging ik mij verdiepen in deze sector en wat een leuke banen zag ik hier voorbij komen zeg. Dit was voor mij het magische moment waarbij ik me besefte dat ik graag in deze sector wilde gaan werken. Vervolgens heb ik contact gehad met Inspire, de organisator van dit event en tevens uitzendspecialist in de klantcontactsector, voor een omscholingstraject.'
Client Happiness Manager
Hans Kazàn start als gezegd via Inspire bij softwarebedrijf OBI4Wan, gespecialiseerd in oplossingen en services voor reputatiemanagement, customer experience, chatbots en artificial intelligence. Hans gaat per 1 april 2021 starten in de functie van Client Happiness Manager. Alexander de Ruiter, ceo van OBI4wan licht toe: 'Wij zijn enorm trots dat Hans Kazàn bij ons aan de slag gaat in deze rol. Hij wordt bij ons verantwoordelijk voor het tevreden houden en blij maken van onze klanten. Met zijn jarenlange ervaring in het entertainen van mensen verwachten wij dat Hans als geen ander deze rol kan vervullen!' Hans Kazàn zal zijn werkzaamheden voornamelijk vanuit zijn huis in Spanje uitvoeren (online), maar ook periodiek naar Nederland afreizen voor fysiek contact met klanten.
Omscholing via de Klantcontact Quiz
Volgens Chantal Hajenius, ceo bij Inspire en verantwoordelijk voor de Uitzend- en recruitment activiteiten, was het omscholen van Hans Kazàn een inspirerende traject: 'Om Hans klaar te stomen voor zijn nieuwe baan in klantcontact hebben wij hem opgeleid via ons Klantcontact Quiz opleidingsprogramma. Wij gebruiken de inhoudelijk kennis, werkwijze en techniek (e-learning, gamification) van ons event namelijk ook binnen onze Academy en vakopleidingen. Hans is met vlag en wimpel geslaagd voor zijn klantcontact opleiding en zal bij OBI4Wan zeker een vliegende start maken!'
De startdatum roept wel een vraag op.