Marks&Spencer lanceert webshop in 46 landen
Marks & Spencer heeft zijn webshop in één klap uitgebreid naar 46 nieuwe markten. Daardoor is de warenhuisketen in zo’n 100 landen online actief.
Volgens het bedrijf is deze stap onderdeel van het ‘Never The Same Again’-transformatieprogramma, dat in het leven is geroepen om zijn online activiteiten een boost te geven. Het warenhuis heeft naar eigen zeggen gebruikgemaakt van een online platform dat eenvoudig en relatief goedkoop aan te passen is naar verschillende markten. Ook is er voor gekozen om de webshop naar tien extra talen te vertalen en zijn er verschillende valuta toegevoegd.
‘Onze internationale activiteiten hebben een sterke online groei gekend sinds het begin van de pandemie’, stelt directeur International Paul Friston. ‘Onder ons “Never The Same Again”- programma richten we ons op het stimuleren van onze online activiteiten, zowel in het Verenigd Koninkrijk als internationaal, en als onderdeel hiervan zien we een reële kans in het uitbreiden van het aantal landen waar we een online kanaal hebben.’
Tijdens de laatste tussentijdse resultaten liet Marks & Spencer nog weten dat het een groei van 75 procent zag in de internationale verkoop via e-commerce.
Nieuwe landen zijn onder andere: Argentinië, China, IJsland, Taiwan en Ghana.
(PvWK, foto: Flickr / M+S Den Haag)