Soleo Groep breidt verder uit door overname HMS

Soleo Groep breidt verder uit door overname HMS
  • 4 maart 2021
  • Redactie

De Soleo Groep kondigt de overname van HMS Contact Centers en HMS Customer Care aan. Met deze overname verstevigt de Soleo Groep haar marktpositie in Nederland.

HMS is een multichannel contactcenter en al jarenlang werkzaam voor nationale en internationale organisaties. Tom Verzellenberg, in 2020 gestart bij HMS, krijgt de dagelijkse leiding over de activiteiten in ’s Hertogenbosch, Nijmegen en Amsterdam. Robert Holterman, de huidige eigenaar en algemeen directeur van HMS, blijft als bestuurder actief bij de organisatie betrokken.

Ambitieuze groeiambitie
'Wij hebben als Soleo Groep samen met onze investeerder Capital A een ambitieuze groeistrategie bepaald', licht Jac Vermeer, directeur Soleo Groep toe. 'Daar waar we in België onze contactcenter activiteiten onlangs hebben uitgebreid met een nieuwe vestiging in Zaventem, kiezen we er in Nederland bewust voor om met HMS verder te gaan. Met deze overname vergroten we niet alleen onze geografische dekking in Nederland, maar voegen we een gerenommeerd bedrijf met een grote en trouwe klantenkring aan onze groep toe.'

'De contactcenter markt is al enige tijd aan het consolideren. In de zoektocht naar een solide partner bleek al snel de Soleo Groep goed bij ons te passen. We hebben in Soleo niet alleen een financiële partner gevonden, we delen een passie voor klantcontact en kwaliteit en zien onze medewerkers als ambassadeurs van onze opdrachtgevers', vult Robert Holterman aan.

Majeure spelers
HMS startte in ’s-Hertogenbosch en specialiseerde zich in B2B Outbound telemarketing. Inmiddels is HMS uitgegroeid tot een gerenommeerde zakelijk dienstverlener voor Outbound telemarketing en Inbound Customer Care. De dienstverlening wordt multichannel en multilingual aangeboden vanuit drie vestigingen, met 200 werkplekken en ca. 250 medewerkers in ’s-Hertogenbosch, Nijmegen en Amsterdam. Soleo Groep biedt als fc contactcenter klantcontact via alle kanalen, van telefoon, mail en chat tot door-2-door en door technische oplossingen zoals RPA en AI. Optimaal klantcontact voor ieder moment in de klantreis, zowel B2B als B2C. Vanaf twaalf locaties in drie landen werken zo’n 950 medewerkers in organisaties van de Soleo Groep. Het is de ambitie van de Soleo Groep om zijn activiteiten verder uit te bouwen, zowel in de contactcentermarkt als in aanvullende dienstverlening in de customer lifecycle.

'We zijn blij met deze stap en kijken uit naar een succesvolle samenwerking', vervolgt Vermeer. 'De corona tijd heeft maar weer aangetoond hoe extreem belangrijk het voor iedereen is om zaken op afstand te kunnen regelen. De klantgerichtheid van organisaties is fors toegenomen en het besef dat iedere interactie met een klant bijdraagt aan de klantbeleving ook, of dit nu geautomatiseerd of persoonlijk gebeurt. Daar leveren de  medewerkers van HMS en Soleo dagelijks een belangrijke en professionele bijdrage aan. Daar zijn we trots op.'
(PvWK, foto: Pexels / Pixabay)

 

comments powered by Disqus