Thoma Bravo kondigt strategische overname van Calabrio aan
Investeerder Thoma Bravo die zich richt op de software- en technologiegerichte dienstensectoren en Calabrio, bedrijf voor klantervaringen, hebben een koopovereenkomst getekend waarbij Thoma Bravo Calabrio overneemt van KKR.
Calabrio, opgericht in 2007, levert producten en diensten om bedrijven te helpen klantenservice, -ondersteuning en personeelsbeheer te stroomlijnen via cloud-first softwaresystemen. De 'Calabrio One softwaresuite' van het bedrijf is van groo0t belang gebleken tijdens de pandemie, waardoor organisaties snel en naadloos klant-, medewerker- en partnergerichte ondersteunings- en serviceteams kunnen verplaatsen naar een thuiswerkomgeving.
Tom Goodmanson, president en ceo van Calabrio, zal het bedrijf blijven leiden, samen met het bestaande managementteam in Minneapolis. 'Organisaties maken snel gebruik van native cloud-first softwaresystemen, evenals klant- en personeelsanalyses, wat een drijvende factor is geweest in de groei van Calabrio gedurende het afgelopen jaar', aldus Goodmanson. 'Nu het bedrijfsmodel overgaat op een hybride benadering waarbij veel werknemers naar verwachting permanent vanuit huis zullen werken, blijft onze groeimogelijkheid toenemen.'
'Calabrio bevond zich in de unieke positie dat deze onderneming meer dan tien jaar geleden al een traject naar cloud-first-systemen had voorspeld en dit uitgangspunt gebruikte om intelligente applicaties te bouwen rond een sterke cloudgebaseerde basis', verklaart Seth Boro, managing partner bij Thoma Bravo, het succes van de over te nemen partner.
(PvWK)
- overname
- b2b
- cloud
- klantervaring
- software
- technologiegericht
- Thoma Bravo
- klant
- KKR
- Thoma Bravo
- koopovereenkomst
- Calabrio