Microsoft koopt met Nuance AI-expertise en customer engagement kennis
Microsoft neemt Nuance Communications over voor circa 16,5 miljard euro. Nuance levert AI-expertise en customer engagement oplossingen zoals IVR’s, virtual assistants en digitale en biometrische oplossingen.
Nuance is gespecialiseerd in spraakherkenning en kunstmatige intelligentie. Een bekend product van Nuance is dicteersoftware Dragon. Eerder ontwikkelde het bedrijf al de spraakherkenning die de basis legde voor de Apple-assistent Siri. Nuance werkt sinds 2019 al samen met Microsoft, aan software waarmee artsen gesprekken met patiënten automatisch kunnen omzetten in tekst, die aan hun elektronisch patiëntendossier kan worden toegevoegd, meldt RTL.
Grootste overname in vijf jaar tijd
'De overname moet Microsofts aandeel op de markt voor cloudoplossingen voor de zorg vergroten. Daarnaast wil Microsoft de expertise van Nuance op gebied van virtuele assistenten en digitale en biometrische oplossingen gaan aanbieden aan allerlei bedrijven. "Artificial Intelligence is de belangrijkste prioriteit van technologie, en de gezondheidszorg is de meest urgente toepassing ervan", zegt Microsoft-topman Satya Nadella. "Samen met ons partnerecosysteem zullen we geavanceerde AI-oplossingen in handen geven van professionals overal om betere besluitvorming te stimuleren en zinvollere verbindingen tot stand te brengen, terwijl we de groei van Microsoft Cloud in Healthcare en Nuance versnellen." De overname van Nuance is de grootste overname van Microsoft sinds het LinkedIn in 2016 voor 26,2 miljard dollar kocht.'
(bron: Bloomberg, RTL, foto Ken Tomita / Pexels)
- IVR
- digital
- Microsoft
- customer engagement oplossingen
- expertise
- AI
- Nuance
- Nuance Communications
- oplossingen
- virtual assistant
- biometrisch