Scotch & Soda gebruikt RFID-tags van Checkpoint Systems
De nieuwste generatie RFID-tags van Checkpoint Systems geeft Scotch & Soda meer inzicht in de voorraad en maakt producten beter beschikbaar. Daarom heeft Scotch & Soda een nieuwe overeenkomst met Checkpoint Systems gesloten.
Scotch & Soda, met 166 winkels in meer dan 70 landen, maakt al ruim 10 jaar gebruik van de kledinglabels van Checkpoint Systems. Nu gaat het modemerk een stap verder in zijn samenwerking door de nieuwste generatie RFID-labels (het Njord-label met de Impinj M750-chip) toe te passen op al zijn producten wereldwijd. Checkpoint zal gemiddeld 10 miljoen Scotch & Soda-kledingstukken per jaar voorzien van de nieuwste generatie RFID-labels. De nieuwe samenwerking heeft een looptijd van drie jaar.
Dankzij deze nieuwe technologie kan Scotch & Soda haar voorraad afstemmen op de vraag van haar consumenten. Dit betekent dat de retailer in staat zal zijn om de juiste voorraad op de juiste plaats en op het juiste moment te hebben om hun klanten van de beste service te voorzien, ongeacht via welk kanaal ze winkelen. Door de verbeterde voorraadnauwkeurigheid, wordt omnichannel retailing naadloos op elkaar afgestemd waardoor services zoals click&collect worden geoptimaliseerd.
Rik Kok, global director inkoop en vastgoed, Scotch & Soda: 'Dankzij de nieuwste RFID-labels van Checkpoint Systems weten we precies hoeveel blauwe broeken in maat M er nog beschikbaar zijn in onze distributiecentra in bijvoorbeeld België, Nederland of Duitsland, of hoeveel extra jassen van onze zomercollectie nodig zijn in onze winkels in Japan. Zo blijven we aan het einde van een seizoen niet met een groot overschot aan onverkochte artikelen zitten en kunnen we klanten via hun favoriete verkoopkanaal voorzien van het kledingstuk dat hij of zij wil.'
- customer service
- Checkpoint Systems
- customer experience
- CX
- klantgericht
- Scotch & Soda
- winkelvoorraad
- RFID-tags
- technologie